پارکور

parkour  یا هنر جابجایی : شهر نوردی یک راه نوین برای تعال با محیط اطراف فقط با استفاده  از توانایی های انسان است . (david belle) بنیان گزار پارکور در فرانسه می گوید: جنبه فیزیکی پارکور ، غلبه کردن بر تمامی موانع پیش روست ، درست مانند این که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست ، بلکه مجموعه ای هدفمند و دارای فلسفه خاص خویش است . پس هدف پارکور ، رسیدن به مقصد با استفاده از کارا ترین، روان ترین و مستقیم ترین مسیر و مناسب ترین  حرکات است که می تواند  شامل دویدن ، پریدن ، بالا رفتن و خزیدن باشد.

«کارایی» یکی از مهمترین مشخصه های پارکور است ، وبه این معنی است که لازم نیست حرکات سریع ترین باشند ، بلکه باید  مستقیم ترین وبا صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

*به کسانی که از اصول پارکور در زندگی خود بهره می برند «تراسور»گفته می شود.

تاریخچه پارکور

تاریخ ورود پارکور به ایران : سال 83.

پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن ، وجود داشته است . انسان ها به طور طبیعی گسترده ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع بوجود می آورد . از آن گذشته ، کودکان به سهولت و صورت بدیع و بانشاط حزکت می کنند، ولی ما هنگامی که به حرکت انسان آگاهانه می کنیم ، آن ویژگی را از دست می دهیم . فراد زیادی در طول تاریخ برروی حرکات انسان وبهبود آن کار کرده اند ( از جمله عیاران کاغذ باز).

اما پارکور به معنای خاص آن ، توسط ریموند بل (raymond belle) که یک سرباز فرانسوی جنگ ویتنام بود پایه گزاری شد. او وهمراانش به دنبال بوجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند .

این فعالیت ها ، سرانجام توسط فرزندش داوید بل (david belle) به صورت مدون در آمد ، داوید بیستر مر خود را صرف سامان دهی اسن ورزش کرد ونام (parkour) را بر آن نهاد . او و دوستانش ، ازجمله سباستین فوکان ( sebastien foucan) که مشهور ترین آنهاست ، با آموزشهای ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزشهای مختلفی مانند ژیمانستیک و با هدف کمک کردن به دیگران در مواقع اضطراری ، در حاشیه پاریس بوجود آوردند.

مربی پارکور مجموعه :

 

نام ونام خانوادگی : ابوالفضل زاده سلطان

 

* مسؤل گروه ویژه نمایشی نینجارنجر کشور

 

* مسؤل آکروژیم و آکروبات رزمی نینجارنجر کشور...

 

* مسؤل امور فرهنگی هیئت رزمی شهرستان شهریار...

 

* مسؤل گروه ذولفغار (سپاه)  ناحیه شهریار...

 

تاریخ فعالیت استاد در باشگاه هلال احمر : 91/8.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

سجاد کتابی
ساعت12:46---21 فروردين 1394
هزینش چه قدره ؟ من الان ثبت نام کردم کی جواببش میاد
پاسخ:با سلام جواب براتون ایمیل شد.


farhad kamyab
ساعت22:05---10 شهريور 1393
ممنونم خوب بودش من قبلا میومدم ولی ب خاطر اینکه راهم دور بودش نیومدم و الان پشیمونم خیلی پشیمونم.از آقای سنسی ابولفظل هم متشکرم لایک

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رشته پارکور ، ،
برچسب‌ها:

?