HAPKIDO

 

 

HAPKIDO


HAP :تناسب و توازن و هماهنگی

  KI :قدرت و یا انرژی

DO :راه و روش

 

 


 

 ویژگی های هاپکیدو:

ويژگي تكنيكهاي هاپكيدو مطابق علم بيو مكانيك و استفاده ازساير علوم ورزشي است، مناسب ترين كلام را كه ميتوان درمورد هاپكيدو بيان نمود اين است كه بگوييم نيرومند ترين،بلند قد ترين،چاق ترين وماهر ترين افراد را مي توان با كمترين نيرو و با استفاده مضاعف ازنيروي مهاجم وكوتاه ترين زمان به درگيري خاتمه داد.
جاذبه هاي هاپكيدو را نمي توان در چند جمله فوق بيان نمود، به عبارتي همان گونه كه همواره در بسياري از هنرهاي رزمي شاهد ضعف هاي جسماني افراد حتي تا سطح پيشرفته هستيم، بدنسازي كلاسه شده علمي هاپكيدو از اين ضعف برخوردار نبوده وبراي جبران اين ضعف ميتوان به همه رزمي كاران سبكهاي معتبرجهاني توصيه نمود كه در اين كلاسها شركت نمايند.
هاپكيدو در هر جلسه تمريني وعملي شاهد بخش هاي متنوع وگوناگون سازندگي اعم از بدنسازي، ضربات دست و پا، تمركز، تكنيكهاي قفل مفصلي، پرتاب و انواع سلاح سرد و غيره مي باشد در اين سبك هنرجو همچون ساير رشته هاي رزمي داراي درجه بندي يا رتبه كمربند از سفيد تا مشكي
    ( دان1 الي ... )    مي باشد.

 

نیروی درونی در هاپکیدو :

 از نظر طب سوزني بدن انسان داراي 657 نقطه اصابتي 364 نقطه حساس و 164 مفصل است به عبارت ساده تر هر فرد با هر شرايط سني و جسمي داراي 1185 نقطه حساس در بدن خود است.
700
   نوع دفاع شخصی کاربردی وبیشتر تمرکز آن بر روی تخریب حریف از طریق حمله   به عصب ها و مفاصل می باشد در اين ورزش رزمي در کمربندها و

دان هاي بالاتر تعداد تکنيک ها کمتر شده بيشتر تمرکز روي انرژي دروني بدن انسان قرار مي گيرد و زماني که اين انرژي موثر قرار گيرد دفاع بسيار آسان مي شود.
هر فردي داراي يک انرژي قبل از تولد و يک انرژي بعد از تولد است که اگر آنها را به طور صحيح موازنه و ترکيب کند مي تواند از کيفيت بالاتري در اجراي حرکات برخوردار باشد.
بر اساس فلسفه هاپکيدو منبع انرژي دروني انسان مرکز ثقلي است که حدود 21 اينچ پايين تر از ناف که به زبان کره اي يا ژاپني کي ناميده
  مي شود اين انرژي که از تکنيک هاي تنفسي ايجاد مي شود هم از نظر خارجي و هم از نظر داخلي بدن انسان را تحت تاثير قرار مي دهد و باعث عملکرد بهتر مي شود.

بنیانگذار:

استاد چویی:

 

پدر هاپکیدو وبنیانگذار هاپکیدو استاد چوئی (Choi, Yong Sool ) می باشد
که این سبک برای اولین بار توسط ایشان درسال1954درکشور کره تاسیس شد.
شاگردان ایشان این سبک را درســـراســــر ردنیا برده و پرورش وتوسعه داده اند.

درحال حاضرپدرهاپکیدو ورئیس فدراسیون جهانی هاپکیدو گرندمسترJi, Han Jae دارنده دان10 هاپکیدواست که هدایت ورهبری هاپکیدو دردنیا بعهده ایشان می باشد.


نمایندگان زیادی ازکشورهای مختلف سراسرجهان به عضویت این فدراسیون جهانی درآمده و مشغول فعالیت وآموزش این هنر رزمی میباشند.

گرند مستر سید مهدی نژند:

 

درایران نیزاستاد سیدمهدی نژند مسئول سبک ورئیس فدراسیون جهانی هاپکیدوایران  و خاورمیانه   (Global Hapkido Federation ) میباشند که دارنده دان 7 ودارای مقامهای قهرمانی بسیار زیادی درمسابقات جهانی،آسیایی والمپیک می باشند.ایشان دارنده دان 7 سازمان جهانیTae kuk mu sul نیز می باشند که به تازگی نمایندگی این فدراسیون را د رایران دارا شده اند .استاد نژند دارای عناوین بسیار زیادی در هنـــــــــــــــــر های رزمی ایران وجهان می باشد.

انجمن "هاپكيدو" از سالهاي 1377 در ايران به صورت رسمي توسط استاد «سيد مهدي نژند» تاسيس شد. د رابتدا تحت مجموعه فدراسيون ورزشهاي رزمي قرار گرفت ود رسال1382 تحت پوشش فدراسيون كاراته شروع به كار كرد .
استاد نژند با مسافرتهاي بسيار زياد به خارج از كشور وبرگزاري استاژهاي گوناگون توانست كشورهاي همسايه را تحت پوشش خود د رآورد وفدراسيونهايي را د ركشورهاي همسايه :افغانستان ،تركيه ،تاجيكستان ، دوبي ، پاكستان وعراق وباكورا زیر مجموعه خود قراردهد.
عناوين استاد نژند د رايران وخارج از كشور
1-
دارنده دان 7 TaeKuk Mu Sul
2-
دارنده نماينده كي Tae Kuk Mu Sul
3-
دارنده دان 7 از سازمان جهاني هاپكيدو
4-
دارنده نماينده گي هاپكيدو د رايران
5-
دارنده نماينده گي هاپكيدو د رخاورميانه
6-
دارنده دان 6 هاپكيدو از انجمن جهاني
7-
دارنده دان 5 از فدراسيون هاپكيدو كره
8-
دارنده دان 5 از انجمن سين مو هاپكيدو اروپا
9-
دارنده دان 4 هاپكيدو از كشور انگلستان
10-
دارنده دان 5شمشير زني از كشور كره جنوبي
11-
دارنده دان 7 از سازمان جهاني بودو از اروپا
12-
دارنده دان 6 كيك بوكس از امريكا
13-
دارنده دان 5 کاراته
14-
دارنده دان 4 تکواندو



عناوين قهرماني
1-  قهرمان 6 سال مسابقات دفاع شخصي كشورهاي مطرح جهان
2-قهرمان 3 دوره در سلاحهاي سرد د ركره واتريش ، لهستان وپرتقال
3-قهرمان 4 دوره د رمسابقات فول كنتاكت د ركشورهاي كره جنوبي ، تايلند ،تركيه ، ايتاليا
4-قهرمان 2 دوره مسابقات كراپلينگ د ركشو رهاي كوبا وايتاليا
5-قهرمان 1 دوره مسابقات آذربايجان
6-قهرمان 2 دوره مسابقات د رگرجستان وروسيه د رفول كنتاكت


عناوين استاد نژند در فدراسيون هاي ايران
1-مسئول كميته سبكهاي كره اي د رايران
2-مسئول هيئت كاراته شهر فرديس
3-مسئول سبكهاي كره اي د رشهرستان كرج
4-عضو هيئت ريئسه كاراته شهرستان كرج
5-عضو كميته سازمان سبكهاي آزاد د رايران
7 -مشاور عالي د رهیئت ورزشهاي رزمي

 

استاد مظفر غریبی:

از سال 1377  توتال هاپکیدو   GHFرا در کنار استاد قربان اکبر پور و گرند مستر سید مهدی نژند  در شهرستان شهریار آغاز کرده  و طی گذراندن دوره های آموزشی سخت در کنار این اساتید بزرگ در سال 1382 به درجه استادی نائل گردیدند .

از سال 1384 بعد از استاد اکبر پور در باشگاه شهرداری اندیشه شروع به تدریس نموده و تا کنون شاگردانی با اخلاق تحویل جامعه ی رزمی نموده اند.

از سال 1390  تا کنون به عنوان نماینده توتال هاپکیدو   GHF در شهرستان شهریار از طرف استاد بزرگ (گرند مستر) سید مهدی نژند (رئیس فدراسیون ایران و خاور میانه ) نائل گردیدند.

از سال 1392 در کنار باشگاه اندیشه در باشگاه هلال احمر شهرستان شهریار شروع به تدریس توتال هاپکیدو   GHF نموده و هم اکنون نیز در پرورش جوانان با استعداد در رشته هاپکیدو در شهرستان شهریار فعالیت می نمایند.

  •     مظفر غریبی:

   تاریخ تولد: 1353

    محل تولد :زنجان  طارم

    مدرک تحصیلی : دیپلم  علوم انسانی

    دان 4 توتال هاپکیدو   GHF از طرف استاد بزرگ (گرند مستر) سید مهدی نژند(رئیس فدراسیون ایران و خاور میانه )

    مربی رسمی توتال هاپکیدو   GHF

    نماینده توتال هاپکیدو   GHF در شهرستان شهریار

    عضوهیئت رزمی شهرستان شهریار

 


 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: رشته هاپکیدو ghf ، ،
برچسب‌ها:

?